Konut Edinimi Yoluyla İstisnai Türk Vatandaşlığı Alma

Konut Edinimi Yoluyla İstisnai Türk Vatandaşlığı Alma

Bu rehber, konut edinimi yoluyla Türk vatandaşlığı başvurusunda izlenmesi gereken adımları ve kritik noktaları hakkında 5901 Sayılı Türk Vatandaşlığı Kanunu ve ilgili yönetmeliklere dayanarak hazırlanmıştır.

Konut Edinimi Yoluyla İstisnai Vatandaşlık Şartları

Türk Vatandaşlığı Kanunu’nun Uygulanmasına İlişkin Yönetmelik’in 20. maddesi (2. fıkrası, b bendi) gereği taşınmazın değeri en az 400.000 USD olmalıdır. Ayrıca, 3 yıl boyunca taşınmazın satılmayacağına dair taahhüt verilmesi zorunludur.

  • Tek veya Çoklu Gayrimenkul: 400.000 USD’lik toplam yatırım bedeli, bir veya birden fazla gayrimenkul satın alınarak karşılanabilir. Örneğin, 200.000 USD değerinde iki ayrı gayrimenkul satın alınarak bu tutar tamamlanabilir.
  • Ortak Gayrimenkul Alımı: 400.000 USD üzerindeki değerli bir gayrimenkul, birden fazla kişi tarafından ortak alınabilir. Her bir ortak, vatandaşlık başvurusunda bulunabilmek için kendi payına düşen tutarın en az 400.000 USD olmasını sağlamalıdır. Örneğin, 800.000 USD değerindeki bir gayrimenkul iki kişi tarafından eşit payla satın alınabilir ve her iki ortak da vatandaşlık başvurusunda bulunabilir.

Tapu İşlemleri ve Uygunluk Belgesi

  • Döviz Alım Belgesi (DAP): Döviz alımı için yapılan ödemenin yapıldığı banka tarafından düzenlenir. Bu belge esasen ödemenin Merkez Bankası’na satıldığını gösterir.
  • Islak İmzalı Banka Dekontları: Satıcıya yapılan tüm ödemeler banka üzerinden gerçekleştirilmelidir. Ödeme parça parça yapılmışsa, bu ödemelerin toplam bedelleri döviz alım belgelerinin toplamıyla uyumlu olmalıdır. Gerek döviz alım belgeleri gerekse satıcıya yapılan ödemenin dekontları, kuruşu kuruşuna uyumlu şekilde hazırlanmalı ve satış günü tapuya teslim edilmelidir. Bu belgeler, Tapu Müdürlüğü’nün Genel Müdürlüğe bildirimi ve uygunluk belgesi sürecinde temel dayanak olarak kullanılır.

Tapu Harcı ve Döner Sermaye Ücreti

Satış bedeli üzerinden alıcı ve satıcı ayrı ayrı %2 oranında harç öder ve döner sermaye ücreti de ayrıca ödenir. 2024 yılı itibarıyla bu ücret yaklaşık 2.000-3.000 TL arasındadır.

İkamet İzni Başvurusu

Vatandaşlık başvurusundan önce ilgilinin devam eden bir ikamet izni olmalıdır. Eğer bu yoksa veya süre çok az kalmışsa J bendi ikamet izni alınması zorunludur. İkamet izni başvuruları noter onaylı vekâletname ile yapılabilir. Ancak vatandaşlık başvuruları şahsen yapılmalıdır.

Gerekli Belgeler

  • Pasaport ve kimlik tercümeleri
  • Sabıka kaydı (apostilli ve tercümeli)
  • Sağlık sigortası
  • 4 adet vesikalık fotoğraf

Vatandaşlık Başvurusu

Vatandaşlık işlemleri vekâleten yapılamaz. Başvurucunun nüfus müdürlüğüne şahsen gitmesi zorunludur. Ancak bu danışmanlık alınmasına engel değildir. Tüm bu süreçlerde profesyonel yardım alınmasını tavsiye ederiz.

Vatandaşlık Başvuru Harcı

Başvuru sırasında vatandaşlık harcı tahsil edilir. Geliri olmayan kişiler ve ergin olmayan çocukları için harç alınmaz.

Önemli Notlar

  • 3 Yıl Satış Yasağı: Taşınmazın 3 yıl boyunca satılmayacağına dair taahhüt, tapuya şerh edilir ve bu süre zarfında taşınmaz satılamaz.
  • Belgelerin Eksiksizliği: Gerekli belgelerin eksik olması durumunda başvuru işleme alınmaz. Tüm belgelerin eksiksiz ve doğru hazırlanması şarttır.
  • Toplumsal Uyum ve Güvenlik: Başvuru sahibinin, Türkçe yeterliliği ve toplumsal uyumu değerlendirilir. Ayrıca güvenlik soruşturması yapılır.
Facebook Twitter E-Mail Whatsapp